My, děti slumu

Podtitul: kniha, která dokáže změnit život
Autor:
Fotograf bez talentu
Fotografie: Fotograf bez talentu
Rok vydání: 2017
Žánr: fotografie, cestování
Počet stran: 197
Moje hodnocení: 9/10 Po dlouhé době (ano, už je to trapné...ale osudy knih v mé domácí knihovně holt nejsou jednoduché) jsem se dostala k fotografické knize a kochala jsem se několik dní nad jejich krásou a zároveň poselstvím, které nabízejí. Taky mi to připomnělo, jak moc mi fotografování chybí. Člověk by si neměl nechat vzít radosti ze svého života.
Kniha je rozdělena do několika částí (např. osud, trpělivost), které zaujmou už jen svým názvem. Musím říct, že si nepamatuji, kdy naposledy jsem se dokázala zastavit i nad jedinými slovy jako tady na začátku každé kapitoly. A pak hledala jejich odraz v samotných snímcích.
K jednotlivým fotografiím jsou připojeny krátké popisky, z kterých se můžete dozvědět mnohé i o tom, jak to ve slumu v Bangladéši funguje a stejně tak ve vzdělávacím slumovém centru Čalantika, za kterým stojí ADRA. Na konci každé části si přečteme několik skutečných příběhů, což jen umocňuje celkový dojem z knihy. Provází jí naděje, že když tu stále budou lidé, co chtějí a mohou pomáhat, tak někomu zásadně změní život, i když je tisíce kilometrů daleko.
Jediné, co mi vadilo, byly fotografie v přehybech, protože vazba je taková, že nemáte šanci si je pořádně prohlédnout. Nicméně i tak bych ji doporučila širšímu okruhu čtenářů, ať už jste milovníci fotografie, zajímáte se o charitativní činnost nebo vás zkrátka zajímá, jak se žije i jinde. Zklamáni určitě nebudete.
Obálka: 9/10 Na úvodní fotografii je řečeno tak nějak vše. A to se mi líbí.
Ukázka:


Nakladatelství: ADRA
Knižní databáze: CBDB, Goodreads