Lidské tělo

Podtitul: Všechno, co potřebujete vědět o svém těle
Autoři: kolektiv autorů Future Publishing
Originální název: The Human Body
Překlad: Ludvík Pouzar
Původní rok: 2020
Rok vydání: 2022
Žánr: populárně-naučná literatura, bologie, bookazine
Počet stran: 159
Moje hodnocení: 10/10 Biologii jsem ve škole nikdy ráda neměla, dokonce bych řekla, že jsem ji pár let i nesnášela. Jako vždy to ale bylo o učiteli. Nejhorší bylo zjištění, že se bez ní neobejde ani můj obor. Přesto mi trvalo hodně dlouho, než jsem k biologii našla cestu. Dnes mě některé poznatky dokážou i fascinovat. Tento bookazine mě o tom jen přesvědčil. 
Najdete v něm ty nejzákladnější věci, ale i zajímavosti, o kterých jste pravděpodobně nikdy neslyšeli, pokud se o to zrovna podrobně nezajímáte. Žádné téma netrvá tak dlouho, aby vás začalo nudit, ale i tak se dozvíte mnoho věcí. Čtení mě bavilo, líbí se mi grafika celého bookazinu, ilustrace i čtivý styl psaní. Byť si toho budu pamatovat zlomek (jako ostatně vždy), tak mě zajímala každá nově získaná informace, byly odpovězeny dokonce i některé mé otázky, které mě napadly, a skončila jsem s obecnou myšlenkou, že naše tělo je opravdu fascinující organismus, kde se děje spousta procesů a stačí málo, aby se to začalo rozpadat. Zkrátka všechno má své místo i funkci.
Obálka: 8/10 Není vůbec pochyb, o čem bude obsah. Na první pohled působí až přeplácaně, ale u tohoto typu mi to ani nevadí.
Anotace: Lidské tělo je úžasné zařízení. Neustále nás ohromuje nečekanou rychlostí a obratností a ve složitosti se mu žádný jiný živočišný druh na zemi nevyrovná. V ruce držíte nejnovější publikaci Lidské tělo, v níž společně prozkoumáme naši fascinující anatomii, než se ponoříme ještě hlouběji do podstaty nejrůznějších složitých procesů, funkcí a systémů, které nád udržují při životě.
Věděli jste například, že ve skutečnosti máte celkem 16 smyslů? Také vám vysvětlíme ty nejpodivnější a nejpozoruhodnější tělesné jevy, od červenání po škytavku, křeče nebo žloutenku. Na cestě po tělě, od lebky až po nárt, nás budou provázet anatomické olustrace, úžasné fotografie a srozumitelné vysvětlivky, díky nimž budete zase o něco chytřejší. Doufáme, že vám tato kniha pomůže pochopit a docenit, jaký zázrak lidské tělo představuje, a poskytne vám zcela nový pohled na vaše fyzické já!
Ukázka:


Nakladatelství: Extra Publishing
Knižní databáze: CBDB, Goodreads