Ty

Autorka: Caroline Kepnes
Originální název: You
Překlad: Jan Netolička
Původní rok: 2014
Rok vydání: 2015
Série: Ty (1. díl)
Žánr: thriller
Počet stran: 440
Moje hodnocení: 8/10 Pokud se nemýlím, tak tohle bylo moje první setkání se stalkerem v příběhu a musím říct, že to na mě udělalo dojem. Bylo to zase něco jiného a autorce se povedlo vykreslit postavy tak, že jsem neměla problém se do knihy ponořit, a emoce ve mně rozhodně vyvolávaly, zvláště ty negativní. Zároveň jsem pociťovala mírné napětí, které bylo příjemné, protože mě to udržovalo u čtení. Na jednu stranu se vám to hnusilo, ale na tu druhou jste museli číst dál.
U těchto témat člověk skoro ani nemůže říct, že by se mu to líbilo, ale bylo to dobře napsané a myslím, že i dost realistické. Což může zase čtenáře poněkud vyděsit, pro někoho to může být až horor, ale na druhou stranu nelze zavírat oči a dělat, že se to neděje. A pokud nás to v něčem i poučí, tak taky jen dobře.
Obálka: 9/10 Jednoduchá bez přílišných zbytečností na zadní straně a k obsahu knihy, takže ideální.
Anotace: Když Guinevere Becková vkročila do knihkupectví, kde Joe pracuje, jako by ho zasáhl blesk. Ta dívka je zosobněním všeho, co kdy chtěl: je krásná, chytrá a má v sobě více sexuální přitažlivosti než jeho nejdivočejší sny. Kvůli ní by třeba vraždil, jen aby ji získal.

Guinevere to ještě neví, ale narodila se pro něj. A Joe je odhodlán udělat vše pro to, aby i ona pochopila, že oni dva tvoří dokonalý pár. Když v následujících dnech její svět rozmetá série velmi nešťastných a dosti podivných náhod, je Joe jediný, kdo jí nabídne pomoc a útěchu. Ale to není zdaleka všechno, co je své vyvolené připraven poskytnout! Je s ní i ve chvílích, kdy to jeho vyvolá netuší - dokonce i když o to ani nestojí. On přece ví nejlíp, co je pro ni dobré, a ve své velkodušnosti dokonce přehlíží i vady, které se skrývají za Guineveřinou dokonalou fasádou. Opravdová láska bolí, to už Joe pochopil, a Guinevere to brzy pochopí taky. Obsesivní vztah se začíná rozjíždět po spirále smrti...

Thriller TY je až perverzně chytrým záznamem chorobné posedlosti, při jehož čtení vám bude nejspíše poněkud úzko. Vlastně dosti úzko. Přesně jak to autorka zamýšlela.
Ukázka: Zkouším si ji. Sedí mi a já si ji nechám. Potřebuju ji, Beck. Je to nantucketská červená, vybledlá skoro do růžové, velmi citlivá na povětrnostní podmínky, ale navzdory poškození působí stále tak nějak královsky, stejně jako ty.

Nakladatelství: Domino
Knižní databáze: CBDB, Goodreads

Oblíbené úryvky z knihy

Chtěl bych tě položit na koleje, než na nich s pištěním zastaví vláček, vláček devítka, vzít si tě celou a vyšukat tě do střízliva, až by nás nakonec oba zajel.

Stejně za všechno můžou její rodiče. Jestli nejste schopni bezpodmínečné lásky, nepořizujte si děti.

Adaptace knihy nebo inspirace knihou

Seriál: Ty, 2018, USA